Netta (1998)

Reżyser młodego pokolenia, znany dotychczas z kasowych filmów akcji, pisze ambitny scenariusz. Kłopot polega na tym, że nikt nie chce skierować go do produkcji, dotychczasowi sponsorzy boją się ryzyka, oczekują produktów już sprawdzonych.
Zaprzyjaźniony producent przekonuje, że ludzie są jak dzieci - wciąż chcą tych samych bajek, byle dobrze opowiedzianych.
I tak się dzieje, scenariusze pisują dzisiaj pod pseudonimami najlepsi prozaicy naszych czasów.

Pani Kowalska, która w branży pracuje dłużej, niż młody reżyser chodzi po świecie, także radzi wziąć się do roboty, bo tak dobrych czasów jak teraz jeszcze w polskim kinie nie było. Skończyły się wieczne dyskusje, jakie ono powinno być, wreszcie wiadomo, o co chodzi - tylko i wyłącznie o kasę. Są kupcy i jest towar, to jest proste i uczciwe, tłumaczy naiwniakowi, który nagle poczuł się artystą. Reżyser nazywany w środowisku młodym wilkiem, ambitny i ostry, postanawia walczyć o scenariusz, na którym naprawdę mu zależy. Zabiega o recenzję u samego mistrza, tzw. autorytetu moralnego i artystycznego... [PAT]




Autor sztuki: Eustachy Rylski
Tytuł oryginalny: „Netta”
Produkcja: 1998
Premiera TV: 23 marzec 1998

Reżyseria:


Muzyka:


Obsada:
Tryk
Anna
Hollman
Dołęga
Gaponia
Nowak
Kowalska
Mork
Senator
Reporterka TV
Dziennikarz
Asystentka Dołęgi


Notatki:
To już czwarta sztuka Eustachego Rylskiego - po "Chłodnej jesieni", "Zapachu orchidei" i "Wilku kazańskim" - napisana dla Teatru Telewizji. Podobnie jak tamte stanowi zapis dzisiejszej polskiej rzeczywistości i kształtowania się nowej mentalności Polaków. W każdym z tych dramatów pojawia się jakiś "bohater naszych czasów", a w jego postaci ogniskują się istotne problemy etyczne współczesności. Równocześnie pisarz dba o wiarygodność realiów społecznych, politycznych i obyczajowych. Bohaterowie zawsze poruszają się w konkretnym miejscu i czasie, w realnych wnętrzach i autentycznych plenerach. Może dlatego żaden ze scenariuszy tego autora nie doczekał się jeszcze wystawienia na scenie, a w Teatrze TV realizowali je wyłącznie reżyserzy filmowi - Janusz Zaorski, Kazimierz Kutz, Filip Zylber. W spektaklu Eustachego Rylskiego pojawiają się przedstawiciele świata filmu i nowego polskiego biznesu, ukazani w różnych tonacjach, od groteskowej do lirycznej. Ich interesy krzyżują się i splatają. Potencjał artystyczny młodego twórcy i siłę nabywczą kapitału autor przeciwstawia tradycyjnej kulturze i starej, chociaż czasem niezaradnej i biernej inteligencji. [PAT]


IMDb (angielski)
Wikipedia (polski)


02.140917

(POL) polski,


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz