„Trzy razy Fredro”

    mini-cykl Teatru TV:
  1. „Świeczka zgasła”
  2. „Zrzędność i przekora”
  3. „Nikt mnie nie zna”
Trzy fredrowskie komedie, skrzące się humorem, pełne komizmu i kunsztownego dialogu, dają możliwość reżyserskich i aktorskich popisów.
Telewizyjna Jedynka pokazała trzy premiery teatralne „na żywo” jednoaktówek Aleksandra Fredry. Spektakl był transmitowany ze studiów TVP w Katowicach, Krakowie i Warszawie. Obejrzeć można było mniej znane utwory komediopisarza: „Świeczka zgasła” w reżyserii Jerzego Stuhra, „Zrzędność i przekora” w interpretacji Mikołaja Grabowskiego oraz „Nikt mnie nie zna” w reżyserii Jana Englerta.

Na to wyjątkowe wydarzenie z okazji 60-lecia Teatru Telewizji i 220. rocznicy urodzin najwybitniejszego polskiego komediopisarza wszech czasów zapraszały Telewizja Polska i Narodowy Instytut Audiowizualny.
Odwołujemy się do najlepszych tradycji Teatru Telewizji. Spektakle przygotowują regionalne ośrodki telewizji z wybitnymi artystami, będzie to teatralna zabawa ze znakomitą polską literaturą – zapowiadała wydarzenie Renata Czarnkowska-Listoś, dyrektor Agencji Filmowej i Teatru Telewizji TVP.


Produkcja: 2013
Premiera TV: 22 kwiecień 2013

Reżyseria:
spektakl „Świeczka zgasła”
spektakl „Zrzędność i przekora”
spektakl „Nikt mnie nie zna”

Muzyka:
brak informacji


Obsada:
Panspektakl „Świeczka zgasła”
Panispektakl „Świeczka zgasła”
Janspektakl „Zrzędność i przekora”
Piotrspektakl „Zrzędność i przekora”
Zofiaspektakl „Zrzędność i przekora”
Lubomirspektakl „Zrzędność i przekora”
Lokajspektakl „Zrzędność i przekora”
Marek Ziębaspektakl „Nikt mnie nie zna”
Klara, żona Marka Ziębyspektakl „Nikt mnie nie zna”
Czesław, brat Klaryspektakl „Nikt mnie nie zna”
Major Sławnickispektakl „Nikt mnie nie zna”
Lichwiarz Łapkaspektakl „Nikt mnie nie zna”
Kasper, służący Markaspektakl „Nikt mnie nie zna”
Marta, żona Kaspraspektakl „Nikt mnie nie zna”


IMDb (angielski)
Wikipedia (polski)


01.160612

(POL) polski,




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz